sunnuntai 20. helmikuuta 2011

1. talvilomapäivä - Vikin näkökulma

Aamulla mun äiti nukkui pommiin. Yritin parhaani mukaan saada sen hereelle - yleensä se herää siinä viiden aikoihin mutta nousee vasta kuudelta. Vaikka kuinka yritin se ei ensimmäisenä lomapäivänä noussut kun vasta tosi myöhään - vasta joskus kahdeksan aikoihin. 


En päässyt aamulenkille. Mut päästettiin vain pihalle pissalle... No joo - siellä oli kyllä aika kylmä. Ja sainpas ruokaa paljon nopeammin! Ruuan jälkeen äiti puki paljon vaatetta, mutta se "unohti" laittaa mulle tossut. En päässyt lenkille nytkään. Me vain haettiin posti. Kaiken kukkuraksi äiti nauroi mulle kun menin lumihankeen. Olin ilmeisesti hassun näköinen kun yritin parhaani mukaan tehdä tarpeita ja pitää etutassuja ilmassa samaan aikaan - olis laittannu mulle ne tossut!! On epäreilua nauraa koiralle jolla on herkät tassut.


Ammun vietimme yhdessä sohvalla loikoillen. Sitten pääsin saunaan - aamulla saunaan. Jee! IHANAA!

Sitten alkoi äitin hääräily - senhän piti olla lomalla mutta ei, ei. Ensin se vei kaikki tavarat pakkasesta ulos. Sitten se imuroi, leikkas mun kynnet ja pesi vessat. Ja teki ruokaa ja siivos keittiössä ja pesi pyykkiä. Kävi kaupassa. APUA - ei tällainen oo lomaa- missä mun lenkki on? Yhtään en saanut levätä rauhassa, koko ajan piti olla tarkkana, ikinä ei tiennyt mihin äiti seuraavaksi säntää. Siitä pakkasen sulattamisesta vielä siinä on kaksi potentiaalisesti hyvää asiaa:

  1. Kaikki tavarat viedään ulos (ehkä pääsen varastamaan jotain...)
  2. Sieltä voi samalla löytyä mulle jotain herkkuja

Vain tuo kakkos asia toteutu - sain pakkasesta luun. Nam. Ulkona en saanut olla yksin, joten en päässyt varastamaan muita herkkuja. Tiedän että tarjolla olis ollu mm. nakkeja, lihapullia, lihaa ja jätskiä.


Vasta iltapäivällä, kello viis (mulla on ruoka kello kuus) pääsin lenkille. Nyt äiti tajusi laittaa mulle sukat jalkaan. Vaikka jo hämärsi, äiti ei halunnut olla taluttimessa kiinni. Se sanoi mulle VAPAA joka kerta kun yritin kytkeä sen. No ei se mitään, se ei karannu. Vaikka pakkasta oli illalla -20 mua ei palellut yhtään; olihan mulla uudet tossut jalassa! 


Kotona mua odotti ruoka ja uusi luu!


Yöllä seisoin ja tuijotin tyhjyyteen (niin teen aina kun haluan ulos), kukaan ei päästänyt. Kävin kodinhoitohuoneessa. Äiti huomas kasan heti kun nousi ylös toisena lomapäivänään.


Terveisin lomaileva, 
Viki

2 kommenttia:

  1. Heippa!

    Lara-lagotto pian 1v Raisiosta osallistuis mielellään joskus johonki yhteiseen lagottokivaan, laitatko viestiä missä ja minkä merkeissä te yleensä lagottojen kesken tapailette? :)

    erika.heikela@gmail.com

    VastaaPoista
  2. Moikka Lara! Äiskä laittoi just sun emännälle s-postia. Terveisin, lomaa viettävä Viki

    VastaaPoista