tiistai 18. tammikuuta 2011

"Koske!"

Tänään oli agility päivä! Jee - viikon paras päivä! Ensin en tosin uskonut kun äiti ovelta huuteli että: "nyt mennään - agility päivä". Syy siihen etten halunut uskoa on se että meillä on jäännyt kaksi kertaa väliin. Ekalla kerralla oli liian kylmä ja tokalla kerralla äitillä oli töitä. Ajatelkaa TÖITÄ mun agility päivänä. Mun mielestä se on suorastaan törkeää käytöstä. No matkaan päästiin kuitenkin.

Agilityhallissa oli kylmä - paljon kylmempi kuin ulkona. Se ei kuiteenkaan mun menoa haitannut. Tänään sain paljon nakkeja. Nakit loppui jopa kesken. (Sekin oli mun mielestä törkeetä...) Yleensä niin ei käy. Yleensä äitillä on niin paljon nakkeja että niitä riittä treenien jälkeen makua antamaan mun tavallisen ruuan sekaan.

Syy siihen että nakit loppui kesken oli päivän tehtävä: kontaktihajoittelu. Nyt kun meidän, mun ja äitin, tähtäimessä on kilpailut meidän kuullemma pitää osata varmat kontaktit. (Se tarkoittaa sitä että aina on astuttava sille valkoiselle alueelle eteen yläsmenossa ja alatulossa - muuten tulee virhepisteitä.) Mulla on äitin mielestä vähän ongelmia kontakteissa. Kumma - en oo yhtään huomannu! Tänään kuitenkin opin uuden käskyn KOSKE. Ekaks en ymmärtänyt. Sitten mä hokasin - mun piti koskea tassulla just siihen kohtaan missä lattia loppuu ja este alkaa. Aika helppo temppu! Kullemma harjoitellaan sitä jatkossakin.

Tässä kuvassa mä olen just tulossa sille "kontaktille".
Tänään mä sain nakkeja joka kerta kun "koskin" käskystä.
Tarkka silmäiset huomaa kuvasta että mun äiti tulee paljon mua perässä.

Se on vähän hidas...
Agilityterveisin,
Viki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti