sunnuntai 15. marraskuuta 2009

"Linnakoira"

Eilen se mun eka "agiliti-täti" tuli käymään. Se opetti mulle ja mun äitille jo reilu vuosi sitten, että koirien tulee käydä hyppimässä kerran viikossa. Se varmaan tuli nuhtelemaan mun äitiä kun se ei oo vienny mua kahteen viikkoon agilityyn. Aikaisemmin mun äiti on aina viennyt mut tiistaisin hyppimään, mutta nyt se ei oo vittinny tehdä sitä. Se kyllä väittää, että ei voi mennä kun on juoksut. En usko. Mä osaan ihan hyvin hyppiä vaikka mulla on juoksut!

Sillä mun agility-tädillä oli mukana kaikki sen lapset. Niitä on yhteensä neljä niitä lapsia ja yks niistä on koira - tolleri Mimmi. Mimmi on ihan kiva. Se on vain vähän vanha tai jotain. Ei se viittinny kauheasti mun kanssa leikkiä. Mutta meillä oli silti hauskaa!

Mä pääsin mimmin auton kyytiin. Ekaks mä luulin että mä pääsen agilityyn, mutta en päässyt. Me mentiin Kuusiston linnan raunioille.

Ekaksi me käveltiin luontopolkua pitkin ja ihasteltiin maisemia.






Sitten me mentiin niitä raunioita katsomaan. Siellä sai kiipeillä muureilla tai oikeastaan äiti ja agility-täti vahti niitä ihmislapsia niin, ettei ne huomannu missä minä ja Mimmi oikein oltiin... Hyvä niin - mua kyllä kerran pelotti kun huomasin kuinka pitkä matka muurilta on alas maanpinnalle. Maisemat oli kuitenkin upeat! Mä olisin halunnut olla linnakoira!





Mimmi oli välillä hukassa koska se oli ihan saman värinen kun kaikki lehdet maassa. Onneks mun nenä kertoi missä se on. Katsokaa vaikka - tässä kuvassa on kaksi koiraa!



Oli kyllä vähän epistä että ihmislapset sai Elovena-keksiä välipalaksi. Mä en saannu. Meille meinas tulla Mimmin kanssa vähän riitaa siitä, kuka saa syödä enemmän suoraan lasten käsistä ja niitä muruja mitä ne tiputti maahan. Kun minä ja Mimmi riitelimme niin äiti suuttui mulle ja agility-täti nuhteli Mimmiä. Meidän piti mennä sivuun ja odottaa... Epistä, epistä. Vasta kun eväät oli syöty, me saatiin käydä imuroimassa.

No meillä oli kuitenkin kiva iltapäivä! Äitillä oli tuo kamera mukana ja se otti paljon kuvia jo omalta pihalta ennenkuin me oltiin lähdetty mihinkään.






Uskookohan äiti kehotuksia - pääsenkö ensviikolla agilityyn??!?!!

Toivottavasti tällaisia päiviä tulee lisää!

Terveisin,
Viki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti