tiistai 26. toukokuuta 2009

"Kumma reissu"

Aika hassua. Mä luulin että olisin päässyt Lillin kanssa lenkille. Pitkälle lenkille. En päässyt. Äiti pakkas mut aamulla taas autoon ja vei mut johonkin paikkaan. Ekaks mä ajattelin että YES pääsen hyppimään. Mutta ei. En päässyt. Siellä oli paljon koiria, mutta en saannut leikkiä. Me mentiin johonkin halliin, joka haisi ihanasti hevosen pa****lle. Ja siellä oli paljon hiekkaa! Ihanaa - luulin että nyt pääsen kaivamaan! Mutta ei. En päässyt. Mun piti odotella siinä mun uudessa kopassa. Mulle sanottiin että mun valkoiset tassut tulee muuten likaiseksi. Ihan niinkuin se olis mua haitannut?!

No kun olin aikani odottanut kopassa, mä pääsin pissalle ulos. Ulkona oli hevosia. En päässyt niitä katsomaan. Me syötiin välipalaks makkaraa. Mä sain palasen. Olisin ottanut enemmän, mutta ei annettu. Yhtäkkiä mulle laitettiin sellainen ohut naru kaulaan ja pääsin kävelylle hiekkaan. Yks täti tuli katsomaan että onko mulla vielä makkaraa suussa. Ei mulla ollu. Jos mulla olis ollu, niin en olis antanut sitä sille. Se täti kokeili kans mun turkkia - se varmaan ihmetteli miks mut oli pesty. Vähän ajan päästä äiti kehu mua kauheesti ja mä sain siankorvan. Sikakorva on mun herkkua. Sellaisen mä saan joka ilta. Joskus ihmiset kuitenkin unohtaa antaa sellaisen mulle. Sillon mä kerjään. Yleensä kerjääminen ei auta.

No mä sain kuitenkin kaks yötä nukku mun äitin sängyssä kun oltiin Lillillä yötä. Samassa sängyssä nukku myös pikkuisäntä. Välillä se oli vähän edessä. Mun piti nukkua sen päällä. Ihanaa nukkua ihmisten sängyssä - miksi mä en saa tehdä sitä kotona?

Seuraavana aamuna mut laitettiin taas autoon. Taas kävi niin, että me tultiin jollekin kentälle missä oli paljon koiria joidenka kanssa ei saannut leikkiä. Mut laitettiin TAAS (tää on rääkkäystä!) siihen koppaan odottaan - "ettei ne tassut tuu likaiseks". Tyhmä selitys. No taas mä pääsin se ohut naru kaulassa kävelylle. Tällä kertaa yks setä tuli katsomaan mitä mä olen syönnyt. Mä en ollu syönnyt mitään. Ruohon syöminenkin oli multa kielletty. Setäkin ihmetteli miksi mä oon puhdas. Yhtäkkiä äiti taas kehu mua ja mä sain sikakorvan. Se kävely oli kyllä aika lyhyt.

Mut pakattiin jälleen autoon. Äitikin oli varmaan huomannut, että nuo ihmiset olivat huolissaan mun puhtaasta turkista. Me nimittäin ajettiin hiekkakuopalle. Mä pääsin kaivamaan ja uimaan! Ihanaa! Turkki tuli ihan hetkessä kuntoon - voi kun se täti ja setä olis nähnnyt mua silloin! Enään ei olis tarvinnut ihmetellä!

Terveisin,
Viki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti