lauantai 17. maaliskuuta 2012

"Söin iskän eväät"

Yks aamu äiti lähti tavalliseen tapaan töihin. Perheen miesväki nukkui vielä. Äiti herää aina aikaisin kun se haluaa viedä mut ulos. Joskus ihmettelen miks ei saa nukkua aamuisin pitempää. Kai sillä äitillä on joku tarve päästä heti aamulla ulos. No - kun äiti lähti niin iskällä oli nukkumis aikaa vielä viisi minuuttia.

Viidessä minuutissa minä ehdin vallan mainiosti tehdä tarkistuskierroksen. Tarkistuskierros tarkoittaa että kierrän koko alakerran ruuan toivossa. Olisko keittiön pöydällä jotain? Entä onko keittiöntasolle jätetty leipäpussi tai kurkkua? Pikkuisännän harkkarepusta käyn tarkistamassa että löytyiskö sieltä jotain syötävää - se on oikea aarrelaukku: sieltä voi löytyä ihan mitä vaan :) Joskus sohvapöydätä on löytynyt karkkipussi. Mitään ei meinannut löytyä.

Sitten huomasin sen - jokin ihana ruuantuoksu osui jostain korkealta mun nenään! Missä, missä se on? BINGO - iskän lompakon vieressä siinä oli pussillinen reissumiestä! Pelkkää kuivaa leipää, mutta se ei mua haittaa. Mä tykkään ruisleivästä, paahtoleivästä, sämpylästä, rieskasta, sellaisista Denniksen bageleista... vähän ajatus harhailee...ehkä on nälkä tai jotain.... oho mihin mä oikein jäin? Niin joo: huomasin Reissumiespussin siinä iskän pöydällä. Kun nousin takajaloille ei ollu mitään vaikeuksia napata se.

Iskän herätyskello soi. Mulle tulee kiire. Nyt se tulee jo portaita alas - mulla on vielä pari palaa jäljellä. Mitä mä nyt teen? Meenkö sanomaan huomenta, vai meenkö portaiden alle piiloon? Päätän luikkia suoraan portaiden alle. Arvasin ihan oikein. Iskä halusi ihan itse syödä ne leivät töissä. Se räyhää mulle. Ei ne ollu mulle jätetty, aina ne sanoo että olen varas kun löydän jonkun aarteen... En mä tahallaan oo paha, mä vään tykkään syödä! Ja tälläkertaa jätin iskälle kaks leipää. Se johtui siitä että halusin jakaa. En ainakaan usko että se johtu siitä etten ehtinyt syödä niitä. Eihän?

Ilmeisesti äiti on jo sitä mieltä että mun varastelu on arkipäivää. Ainakaan blogiin ei ole ilmestynyt uutta "minun pieni enkeli" juttua.

Terveisin,
Viki joka jatkuvasti tekee tarkistuskierroksia (suosittelen myös muille!)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti