sunnuntai 17. lokakuuta 2010

"Minun pieni enkeli" - osa 24

Eilen mun äiti ja iskä jätti mut yksin kotia kaks kertaa. Molemmilla kerroilla ne oli jättänyt mulle puuhastelua! Kiltisti ajateltu.

Ekalla kerralla mua varten oli jätetty roskapussi tiskipöydälle - kun vähän kurotin yltäsin siihen ihan hyvin. Pussissa oli esim. Keiju margariini rasia ja Benecol tehojuoma purkkeja. Niin ja tietysti paperia ja muita makuja. Levitin kaikki keittiön laittialle niin että pystyin kunnolla tutkimaan mitä siellä oli - pidin huolta siitä että kaikki tuli hyvin tutkittua. Mitään makuja ei jäännyt jäljelle.
Pikkuisäntä löisi ensimmäisenä mun "tutkielman". Se siivos kaikki pois. En ollut jättänyt sille mitään hyvää.

Toisella kerralla mulle oli jätetty Crusta leipää keittiön tasolle! Just sitä ihanaa leipää - sekä iskän lempparia (homejuusto-ananas) ja äitin lempparia (pesto)! Mun mieletä oli todella ystävällistä ettämullekin jätettiin oma osuuteni. Sain molemmista leivistä puolikkaat! Nämä leivät olivat niin herkullisia että ne piti viedä mun omaan petiin syötäväksi.

Kun äiti ja iskä tuli kotia mulle sanottiin etten saa yhtään herkkuja viikkoon. Tämä tarkoittaa että mun on pistettävä koko kerjäämisrepertuaari kehiin niin että saan pikkuisännät antamaan mulle herkkuja kun äiti ja iskä ei näe. Tai sitten voi olla että mulle taas jätetään jotain tarjolle keittiöön!

Tänään mulla on maha kipeä. Äiti sanoi että siitäs sait. En ymmärrä mitä se tarkoittaa.

Terveisin,
Viki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti