keskiviikko 7. heinäkuuta 2010

"Meillä oli makkarin ovi auki..."

Eilen oli tosi kuuma päivä. Äiti jätti illalla makkarin parvekkeen oven auki kun iskä käski. Oli vähän vaikea nukkua kuumuuden takia - ei olis jaksannu läähättää.

Sitten mä kuulin sen: Ukkosen Jyrinän. Mä päätin olla ihan hiljaa - mitä jos se huomaa että meillä on makkarin ovi auki?!? Ukkosen Jyrinähän pääsis suoraan sisälle! Se olis voinnu kuulla jos mä olisin haukkunut. Oli parasta olla hiljaa. Meille sisälle hän se ei tuu!

Onneks mä huomasin että iskä oli hereillä. Mä sain mennä sen viereen  sänkyyn kun mua pelotti eiku siis iskää pelotti. Mutta kertaakaan en haukkunut, en edses vinkunut. Olin kiltisti iskän vieressä sängyssä kunnes Ukkosen Jyrinä meni pois. Sitten kysyin lupaa saanko mennä takaisin lattialle nukkumaan. Sain mennä. Loppuyö sujui sitten rauhallisesti. Nukuin aamuun asti.

Nyt kun osasin kerran olla hiljaa kun Ukkosen Jyrinä oli täällä lähistöllä - pitäisikö mun olla hiljaa myös seuraavan kerran?

Terveisin,
Viki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti