torstai 22. heinäkuuta 2010

Lagotto 2 - 2010 (Suomen Lagottoklubin Jäsenlehti) - Vikin kirjoittama juttu

Tänään on se päivä!

Tänään on taas SE päivä. Minun emäntä kertoi sen minulle aamulla (yleensä minä kutsun minun emäntää äidiksi, mutta näin julkisesti en kehtaa sitä tehdä...). Tänään on Lagotto Lenkki päivä!


Me mennään taas sinne Liedon Ilmaristen metsään, siellä on paljon polkuja ja ihania hajuja. Useimmiten paikalla on meidän "vakioporukka" johon minun, Vikin, lisäksi kuuluu Ada, Una, Napsu ja Bella. Lisäksi paikalla on monesti myös muita Lagottoja. Saa nähdä keitä kaikkia tänään on paikalla.


(kuvaaja Anu Kuusiaho)
Varsinaisten Lagottojen vakioporukka:
Keskellä Viki, vasemmalla Bella, taustalla leikkimässä Ada ja Una, oikealla Napsu.

 
Kun lenkki alkaa olen aina valkoisin koko sakista. Kun ollaan lenkin puolessavälissä, valkoisuus ei enää erota minua muista, hiukan tummemmista, kiharaturkeista. Minä rakastan ojanpohjia ja kaikkia ihanan löyhkääviä kasoja, joita metsästä voi löytää. Emäntäni on kertonut että olen todellinen Lagotto!


Muistan kerran kun lunta oli niin paljon että meidän kaikkien oli käveltävä polulla. Jos astui polulta sivuun upposi syvään hankeen. Vain joukon nuorimmainen (Bella) jaksoi painella umpihanhessa. Viimekerralla lumet oli jo sulaneet ja ojat olivat täynnä vettä - ihanaa olin heti ihan märkä ja kurainen!

Emäntä kertoi myös että tänään on viimeinen "kuukausilenkki" - ensiviikolla alkaa jo perinteeksi muodostuneet Lagotto Loiskut. Me Varsinaiset Lagotot käydään porukalla joka maanantai uimassa Maskun koirakuopalla. Jos asut Turun-seudulla tai olet lomailemassa täälläpäin - tule mukaan uimaan! Tehdään uusi ennätys - viimekesän ennätys oli 12 Lagottoa. Minä haluan lisää lenkkikavereita.


Nyt pitää kuitenkin mennä jatkamaan puutarhatöitä - koska äiti - eiku siis emäntä, odottaa!











Terveisin,

Viki



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti