sunnuntai 21. helmikuuta 2010

"Maha täynnä"

Eilen mä olin taas kylässä! Mun äiti lähti aamulla työmatkalle ja otti iskänkin mukaan. Ainakin mulle kerrootiin että se oli työmatka, mutta tälläkertaa ne lähti laivalla. Äiti oli pakannut mun laukun valmiiksi jo edellisenä iltana, siten pikkuisännällä olisi helppo viedä mut kylään sitten kun se herää. Äiti oli pakannut mulle mukaan ruokaa kans. Mä kuitenkin olin sitä mieltä että oli parempi syödä ne ruuat jo kotona. Kun äiti ja iskä oli aamulla lähteneet ja pikkuisäntä vielä nukkui, mä varovasti otin pakastetussiin pakatun keraamisen ruokakupin ja sen arvokkaan sisällön ja vein sen mun petiin. Pedissä mä varovasti aukaisin pussin ja söin kupin tyhjäks. Kuppi ei mennyt rikki. Silti mua toruttiin illalla kun kuppi löytyi - miksi?

Kun pikkuisäntä heräs ja vei mut kylään ne varaäidin kanssa ihmetteli miksi mulle ei ollu pakattu ruokaa mukaan. Mä näyttelin ihan viatonta. Se kannatti! Mulle nimittäin haettiin lisää ruokaa! Söin eilen kolme annosta ruokaa - tavallisesti saan vain kaksi. Lisäksi sain ehkä muutaman makupalan siellä kylässä kans. Mutta niistä ei pitännyt kertoa äidille!

Kaiken kukkuraksi mun äiti toi mulle vielä Elovena keksin tuliaiseksi - mä rakastan Elovenakeksituliaisia!


Terveisin, Viki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti